Jaki wybrać rozmiar opon zimowych?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • drakennidhogg
    Classic
    • 2009
    • 13

    Jaki wybrać rozmiar opon zimowych?

    Ths, ja za ORI używane od RSa zapłaciłem 300zł :P
    A miał być Charger '71
  • kaczi44
    Classic
    • 2008
    • 13

    #2
    Jaki wybrać rozmiar opon zimowych?

    Witajcie, czy do Skody Octavi I w sedanie odpowiednia będzie opona w rozmiarze 195/65R15 91 T. Chodzi mi o to czy prędkość wybrać do 190km/h (91 T), czy do 210km/h (91 H)?

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Zalezy z jakimi predkosciami jezdzisz, jak Ci do 190 styknie no to takie. Jak bedziesz gnac to pewnie trzeba H
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • hsurim
        Elegance
        • 2006
        • 788
        • Kia
        • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

        #4
        Jeśli będę rozglądał się za zimówkami, to z całą pewnością bęðę szukał nieco wyższych (niż 65)
        Zawsze to nieco wyżej i tym samym łatwiej wyjechać ze śniegu - a o komforcie jazdy nie wspomnę.
        Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

        Komentarz

        • szkoda
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 22543

          #5
          Zamieszczone przez hsurim
          Jeśli będę rozglądał się za zimówkami, to z całą pewnością bęðę szukał nieco wyższych (niż 65)
          to będziesz zakładał jakiś dziwny rozmiar...
          komfort na 65 nie jest wystarczający dla Ciebie :?: :shock:

          Zamieszczone przez kaczi44
          Chodzi mi o to czy prędkość wybrać do 190km/h (91 T), czy do 210km/h (91 H)?
          na to pytanie możesz tylko Ty sam sobie odpowiedzieć.
          saport techniczny baj DGW
          była BKD+DSG '05 120kkm
          była BXE '08 190kkm
          no i nie ma :-)

          Komentarz

          • hsurim
            Elegance
            • 2006
            • 788
            • Kia
            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

            #6
            Zamieszczone przez szkoda
            (...)
            komfort na 65 nie jest wystarczający dla Ciebie :?: :shock:
            (...)
            Ano ... "można wytrzymać". :szeroki_usmiech
            Głównie chodzi mi o to, że te niewiele wyższe opony podniosą całe autko.
            Mam pewne doświadczenia z bawarki trójki, kiedy to zimówki miałem - właśnie - 70-tki (letnie 65) i wysokość autka była jak najbardziej pożądanie wyższa a komfort jazdy - przy zdecydowanie twardszym zawieszeniu - był nieporównywalnie lepszy.
            Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

            Komentarz

            • wojtisek1
              Rider
              S_OCP Member
              • 2007
              • 429

              #7
              w ten najbardziej upalny wikend wakacji debatujecie o oponach zimowych :?: :?: :!: :!: :P
              Jakoś nie kompunuje mi się ten temat z otoczeniem
              w dzisiewjszych czzsach rozmiar zimówek powinien być zgodny z DTR-ką i nie należy kombinować nad zmianami rozmiaru. . Chyba , że na lato np. 17-stki to na zimę zamiennik w 16-tce.
              NOWA TWARZ http://www.wrzuta.pl/obraz/x1NMSALRtR/
              Bilstein B4+tarcze ATE PD+klocki ATE - SUPER ZESTAW !!
              Wojtisek - bokiem do przodu to jest to !!!!
              171 KM ; 402 Nm obr/min
              Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zabić ją boczną...

              Komentarz

              • rogoz
                Rider
                • 2006
                • 397

                #8
                Zamieszczone przez hsurim
                Jeśli będę rozglądał się za zimówkami, to z całą pewnością bęðę szukał nieco wyższych (niż 65)
                Czy wymiana opon na rozmiar nie homologowany przez producenta nie spowoduje perturbacji z ubezpieczycielem w przypadku konieczności wypłaty odszkodowania?

                Zamieszczone przez hsurim
                Zawsze to nieco wyżej i tym samym łatwiej wyjechać ze śniegu - a o komforcie jazdy nie wspomnę.
                Podniesienia Octy lepiej zrealizować zestawem: tulejki podwyższające + amortyzator Bilstein B4. Tak zrobiłem zgodnie z sugestiami forumowiczów i od tego czasu jeźdżę bezstresowo.

                Komentarz

                • hsurim
                  Elegance
                  • 2006
                  • 788
                  • Kia
                  • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez rogoz
                  (...)
                  Zamieszczone przez hsurim
                  Zawsze to nieco wyżej i tym samym łatwiej wyjechać ze śniegu - a o komforcie jazdy nie wspomnę.
                  Podniesienia Octy lepiej zrealizować zestawem: tulejki podwyższające + amortyzator Bilstein B4. Tak zrobiłem zgodnie z sugestiami forumowiczów i od tego czasu jeźdżę bezstresowo.
                  A po zimie ... znowu zamienić na fabryczne ?? :P
                  Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

                  Komentarz

                  • rogoz
                    Rider
                    • 2006
                    • 397

                    #10
                    Zamieszczone przez hsurim
                    A po zimie ... znowu zamienić na fabryczne ?? :P
                    Ja zostawiam podwyższony przód - w subiektywnego odczucia nie obserwuję znaczącego pogorszenia stabilności auta co zawdzięczam zapewnie innej charakterystyki Bilstein B4 w stosunku do seryjnych amorków. Dodatkowo zyskuję mniejsze prawdopodbieństwo uszkodzenia miski olejowej przy jeździe w naszych krajowych warunkach. Bez stresu podjeżam też pod krawężniki nie bojąc się o uszkodzenie dolnego rantu zderzaka

                    Komentarz

                    Pracuję...